Jak zarabiać na swojej stronie internetowej? – przykładowe zarobki wydawców

0

Masz już przestrzeń w Internecie na której możesz umieszczać reklamy? Super! Czas na pierwszy krok do zarabiania, czyli nawiązanie współpracy z jakąś siecią afiliacyjną  (np. Novem, NetSales) lub otworzenie konta partnerskiego w portalu, który coś sprzedaje (np. sklep internetowy) – przykłady takich miejsc znajdziecie tutaj. Możesz oczywiście również skorzystać z reklamy w AdSense z tym że w przy takiej formie reklamy dostaje się pieniądze jedynie za kliknięcia, a nie za sprzedaż lub zebranie kogoś danych osobowych.

Formy rejestracji nieznacznie różnią się w każdej z sieci od siebie. W większości z nich już na samym początku trzeba podać swoje dane takie jak adres domu, numer telefonu, lecz zdarzają się wyjątki, jak na przykład AdFreestyle.pl. Owa sieć pozwala na zarejestrowanie się za pomocą konta w serwisie społecznościowym Facebook. Takie rozwiązanie jest bardzo wygodne, ale nie zwalnia z uzupełnienia swoich danych o pesel oraz numer konta bankowego, aby w przyszłości była możliwa wypłata zgromadzonych środków oraz rozliczenie się z Urzędem Skarbowym.

Po założeniu konta należy podać adresy własnych stron internetowych oraz ich tematykę. Niektóre sieci afiliacyjne nie wymagają podawania strony internetowej podczas rejestracji, ale tworzą ją za afilianta dając gotowy szablon, który można umieścić na własnym serwerze albo skorzystać z subdomeny samej sieci, taką formę współpracy umożliwia między innymi jeden z najstarszych systemów partnerskich istniejącym na Polskim rynku – System Partnerski Bankier.pl należący obecnie do grupy Allegro. Platforma udostępnia własny skrypt pod subdomeną nazwa.systempartnerski.pl, a jej konfiguracja oraz wybór produktów odbywa się z poziomu panelu administracyjnego. Ma to swoje wady i zalety. Największą zaletą jest szybkość utworzenia takie witryny, a największą wadą małe możliwości personalizacji oraz to, że taka strona sama w sobie nigdy nie wygeneruje satysfakcjonującego ruchu z wyszukiwarki.

Gdy już założyliśmy konto musimy czekać na akceptację strony. Akceptacja strony trwa około jednego dnia roboczego. Niektóre sieci wymagają dodatkowej weryfikacji tego czy podana strona należy do nas. Weryfikacja następuje automatycznie poprzez umieszczenie wygenerowanego pliku na serwerze albo umieszczeniu fragmentu specjalnego kodu w strukturze strony.

Wybór reklam na stronę

Jeżeli strona została już zaakceptowana można wybrać do niej odpowiednią reklamę, z programów oferowanych przez naszą sieć afiliacyjną i zacząć zarabiać. Niektóre sieci oferują możliwość stworzenia tak zwanej puli. Jest to możliwość umieszczenia za pomocą jednego kodu, kilku różnych reklam, które będą się zmieniały po każdym odświeżeniu strony. Taka funkcja jest bardzo dobrym rozwiązaniem gdy nie mamy czasu na sprawdzanie czy dany program już się nie zakończył, aby nasz baner nie prowadził po kliknięciu “do nikąd”.

Niestety tylko niektóre sieci podają uzasadnienie w mailu, z którego dowiadujemy się o odrzuceniu naszej witryny. W przypadku braku akceptacji warto się zadać pytanie do naszego opiekuna, dlaczego strona nie została zaakceptowana, aby ewentualnie poprawić jej jakość. Kontakt do opiekuna znajduje się przeważnie na pierwszej stronie po zalogowaniu.

Zarobki wydawców

W artykule z grudnia 2007 roku opublikowanego na łamach portalu finansowego money.pl redaktor Bartłomiej Dwornik przedstawia zarobki uczestników programów partnerskich. We wstępie czytamy:z

Najlepsi potrafią zarobić ponad 20 tysięcy miesięcznie na polecaniu
aukcji internetowych Allegro. Zachęcenie do zaciągnięcia kredytu 
w mBanku warte jest ponad 2,5 tysiąca. Średni dochód uczestników 
internetowych programów partnerskich to kilkaset złotych.

Dla porównania Portal Złote Myśli w roku 2007 posiadał 10 000 użytkowników, którzy łącznie wypłacili ponad pół miliona złotych. Obecnie na stronie ich programu partnerskiego (www.pp.zlotemysli.pl) można zobaczyć, że po 8 latach liczba użytkowników wynosi prawie 44 170, a łączna suma wypłat przekroczyła 3 474 789 złotych.

Wynagrodzenia za polecenie produktu bankowego w Systemie Partnerskim Bankiera
Wynagrodzenia za polecenie produktu bankowego w Systemie Partnerskim Bankiera
Zarobki wydawców

 

Na powyższych obrazkach można zobaczyć jakie prowizje otrzymują najlepsi wydawcy. Osoby z czołówki wykresu mogą spokojnie żyć tylko z prowizji. Jak pokazuje wykres zarobków w programie partnerskim serwisu aukcyjnego Allegro, który obecnie obsługuje również platformę sklepów internetowych iStore grupy Allegro, rekordzista zarabiał ponad 20 000 złotych. Jest to możliwe dzięki wysokim prowizją oferowanym przez portal Allegro.

  • Aktywacja użytkownika – 15 zł
  • Kup Teraz – 15%
  • Prowizja od wpłat nowych Użytkowników – 20%

Niestety program partnerski Allegro – multiprogram.pl już nie istnieje.

Przykładowe zarobki na bazach mailingowych

Sieci afiliacyjne nie publikują bezpośrednich łącznych wyników finansowych swoich wydawców, ale sieć netsales.pl w swoim dziale edukacyjnym pokazuje ile zarabiają wydawcy na wykorzystywaniu swoich baz mailingowych.

Baza 1 : wielkość 85 000 kont
 13 wysyłek w miesiącu = 14 242 zł netto. Uczestnicy konkursów internetowych,
 część przesyłek targetowana 25 lat +.

Baza 2: wielkość 133 000 kont
 Średnio 8 wysyłek w miesiącu = średni zarobek 6 100 zł netto. Użytkownicy
 zainteresowani poradami prawnymi.

Baza 3: wielkość 250 000 kont
 5 wysyłek w miesiącu + dwukrotne ponowienia do osób, które otworzyły mail
 oraz tych, które kliknęły = 10 430 zł netto. Osoby czekające na specjalne
 oferty. Głównie osoby po 25 roku życia.

Baza 4: wielkość 150 000 kont
 3 wysyłki w miesiącu + dwukrotne ponowienia do osób, które otworzyły mail
 oraz tych, które kliknęły = 6 242 zł netto. Osoby czekające na specjalne oferty.
 Głównie osoby po 25 roku życia.

Baza 5: wielkość 200 000 kont
 4 wysyłki w miesiącu = zarobek 3 252,5 zł netto. Baza rozrywkowa,
 zebrana poprzez mechanizmy marketingu wirusowego.

Baza 6: wielkość 177 000 kont
 5 wysyłek w miesiącu = zarobek 3 956 zł netto. Baza użytkowników szukających
 ciekawych ofert online.

Baza 7: wielkość 3000 kont
 30 wysyłek w miesiącu = 1 400 zł netto. Klienci firmy, którzy wyrazili
zgodę na otrzymywanie informacji drogą elektroniczną.

Baza 8: wielkość 80 000 kont
 5 wysyłek w miesiącu = 2 750zł netto. Fani gier komputerowych.

Znajomość użytkowników, którzy znajdują się w naszej bazie mailingowej jest kluczowym elementem, aby zysk z jej wykorzystania był jak największy. Powyższe dane, pokazują że najlepszą grupą docelową są osoby powyżej 25 roku życia, a najgorszą młodzież poniżej 18 roku życia ze względu na brak jej siły nabywczej.