W każdym przypadku reklamodawca ustala stawki razem z siecią afiliacyjną. Dzieje się tak, dlatego że każdy przypadek jest indywidualny. Niektórzy reklamodawcy chcą tylko jednorazowo wspomóc swój kanał marketingowy jak na przykład promocja konkursu lub jakieś konferencji, a niektóre firmy stawiają na długotrwałą współpracę.
Proces rejestracji reklamodawcy w sieci afiliacyjnej jest zbliżony do procesu rejestracji normalnego użytkownika, dlatego nie zostanie on tutaj opisany.
Wybór rodzaju i wysokości wynagrodzenia dla wydawców
Głównym problem z jakim zmierza się nowy reklamodawca jest to że musi on wybrać sposób rozliczeń i wysokość prowizji dla wydawców zamierzających promować jego usługi na swoich stronach internetowych i innych kanałach dystrybucji jak mailing, sieci społecznościowe.
Tym od czego powinno się rozpocząć analizę jest sprawdzenie, ile kosztuje pozyskanie nowego klienta w innych środkach reklamy stosowanych w marketingu-mix. Jeżeli już będziemy wiedzieć jaki jest to koszt, możemy zastanowić się nad formą rozliczeń. Pomoże w tym zapewne artykuł dotyczączący stawek CPC, CPM, CPO.
Trzeba przy tym pamiętać aby nasz model wynagradzania był elastyczny, ponieważ jeżeli zastosujemy tylko model np. CPC trafimy z naszą ofertą do wybranych wydawców. Modelem cieszącym się największą popularnością wśród wydawców jest model hybrydowy CPC + CPA ze względu na to, że mali wydawcy, których jest najwięcej dostają wynagrodzenie za każde kliknięcie w reklamę oraz mogą dodatkowo zarobić jeżeli coś za pośrednictwem reklamy uda się sprzedać.
Najlepszą informacją o tym jaką formę rozliczeń przybrać jest obliczony CAC (koszt pozyskania klienta) i CLV (wartość klienta w czasie) dla usługi lub produktu, który chcemy sprzedawać poprzez afiliację, aczkolwiek jest to tak rzadkie w firmach że trzeba posłużyć się po prostu stawkami jakie oferuje konkurencja. Całą swoją działalność powinniśmy monitorować, aby kolejne działania opierać na wskaźniku EPC, który pokazuje nam jak konwertuje wybrany przez nas system rozliczeń.