Jakie formy marketingu internetowego wykorzystywały sklepy internetowe w 2014 roku?

0

Mnogość dostępnych form reklamowych jak i modelów ich rozliczeń pozwala na dopasowanie odpowiedniego medium do prowadzonej działalności handlowej w sieci. Oczywistym jest to że sklep z artykułami sportowymi będzie reklamował się inaczej niż sklep, który w swej ofercie posiada sprzęt RTV i AGD. Jak w każdym biznesie od dobrego wyboru i testowania poszczególnych rodzajów form promocji zależy sukces każdej firmy.

Badanie e-commerce 2014 – 104 sklepy internetowe

Badania przeprowadzone przez serwis godealla.pl pośród 103 małych i średnich sklepów internetowych we współpracy z trzema firmami oferującymi sklepy internetowe w modelu SaaS – RedCart.pl, SOTESHOP i Selly (link do badania) wykazały że 96% z badanych e-sklepów prowadziło kiedykolwiek działania promocyjne.
Spośród nich 83% korzysta z pozycjonowania (SEO) oraz marketingu w wyszukiwarkach (SEM). Na kolejnym miejscu znalazła się promocja w katalogach e-sklepów – 57%.
Dalsze pozycje zajęły marketing szeptany – 43%,
media społecznościowe – 34%,
banery reklamowe – 26%,
artykuły sponsorowane 21%
oraz inne działania promocyjne nie ujęte w tych sześciu kategoriach – 15%.
W rankingu zabrakło sieci afiliacyjnych, bo okazało się że 38% badanych nigdy o nich nie słyszało,
 a spośród pozostałych 62% ponad 33% nie posiada stosownej wiedzy by nawiązać z nimi współpracę.

badanie ecommerce jak promuja sie sklepy

Jak widać z powyższych badań najpopularniejszą formą promocji są działania promocyjne w wyszukiwarkach. Tego typu informacja nie powinna być zaskoczeniem, ponieważ większość konsumentów właśnie w taki sposób zaczyna swoje zakupy. W Polsce jak i w całej Europie najczęściej używaną wyszukiwarką jest Google, która otrzymuje na obu rynkach ponad 90% zapytań. To głównie dzięki sieci reklamowej AdWords i skali wyszukań Google od 3 lat posiada ponad 31% całkowitych wydatków reklamowych na świecie, które według prognozy w 2014 roku mają wynieść ponad 140 bilionów dolarów (Net Digital Ad Revenue share worldwide, by company 2012-2014).

Dziwić może to że w zestawieniu zabrakło e-mail marketingu czyli najstarszej z form reklamowych dostępnych w Internecie. Jest to związane z tym że w badaniu badano formy promocji jako pozyskiwanie nowego klienta, a nie motywowanie do ponownego zakupu zdobytego wcześniej konsumenta do czego zazwyczaj używany jest właśnie e-mail marketing. Jest to również uwarunkowane prawnie ponieważ w Polsce zabrania się wysyłania ofert handlowych, bez wcześniejszej zgody adresata.
Zgodnie z nowelizacją ustawy prawa telekomunikacyjnego z dnia 22 stycznia 2013 roku wyjątkiem są maile ogólnodostępne na stronach internetowych przedsiębiorstw zaczynające się od np. biuro@; kontakt@ na które można wysłać nie zamówione treści reklamowe bez wcześniejszej zgody.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.