Czym jest Audience targeting i retargeting?

Technologie w reklamie online ciągle się rozwijają, aby jak najbardziej personalizować wyświetlane reklamy. Nowymi technologiami cieszącymi się ostatnio dużym powodzeniem wśród wydawców jak i reklamodawców są audience targeting oraz retargeting. Jak one działają?

Audience targeting

Technologia audience targeting jest nowoczesną formą możliwością zakupu widowni swojej reklamy. Dzięki tej technologii można sprecyzować do jakiej grupy docelowej ma docierać reklama. Cechami jakie można określić są: wiek, płeć, stan cywilny, zawód, zwyczaje zakupowe, zainteresowania oraz zachowanie w Internecie. Jest to rewolucyjna usługa, ponieważ kampanie realizowane z jej wykorzystaniem są o wiele bardziej skuteczne, niż te które umożliwiają jedynie emisje reklam do wszystkich osób odwiedzających daną witrynę. Powierzchnia reklamowa afilianta korzystającego z tego rozwiązania jest zarazem bardziej atrakcyjna dla merchanta. Przekłada się to oczywiście na zysk obu stron.

Retargeting

Retargetowanie ma na celu przywrócenie użytkownika na stronę, którą wcześniej opuścił. Przykładowo: użytkownik oglądający w sklepie internetowym jakiś produkt, opuszcza dana stronę. Przeglądając dalej Internet może natrafić na stronę, która wykorzystuje retargetowanie. Zobaczy na niej treść reklamową wcześniej odwiedzanego sklepu internetowego lub przeglądanego wcześniej produktu. Co ciekawe:

Z badań przeprowadzonych przez ComScore i ValueClickMedia w marcu 2010 roku w USA wynika, że dzięki zastosowaniu retargetowania wzrost wizyt na stronie docelowej w ciągu czterech tygodni od emisji kampanii reklamowej wyniósł 726 procent (wg. Raportu Strategicznego IAB Polska INTERNET 2010).

Pokrewne wpisy
Blog Zacznij Zarabiac:

Ten blog używa plików cookies.

Reklama wspiera utrzymanie bloga ;)